S2Medical växlar upp kampen mot svårläkta sår

2019-01-28
S2Medical utökar teamet

S2 Medical logo

Nu blir jag en del av S2Medical-teamet som Chief Medical Officer från och med 1 februari 2019!

Det är mycket hedrande att S2Medical knyter mig till sin växande verksamhet. Det kommer bli en spännande utmaning att få vara med och utveckla företaget "på riktigt" för första gången trots att jag var med i uppstarten av bolaget för flera år sedan. Då byggde verksamheten kring en idé om det optimala sårförbandet, och tillverkningen skedde i en källarlokal. Sedan dess har vi gjort flera vetenskapliga studier och tagit fram nya verktyg för att förbättra sårvården, och nu har det växt till att omfatta flera egenutvecklade produkter som tillverkas i ett högteknologiskt laboratorium där allt syftar till att förbättra livskvaliteten för en ofta förbisedd patientgrupp, nämligen de som har svårläkta sår.

Dessutom så har S2Medical nyligen öppnat egen klinik i Linköping (S2Clinic) där vi bedriver egen forskning och tar fram nya koncept för avancerad sårvård med målsättningen att sprida detta vidare ut Sverige och världen. Som plastikkirurg är sårvård något som ligger mig varmt om hjärtat och som jag ser fram emot att få arbeta vidare med. Det finns mycket ny mark att bryta på detta område, och att ha S2Medical och S2Clinic som plattform

Givetvis fortsätter jag arbetet på Plastikakademin lika oförtrutet som tidigare. Vi ser fram emot en spännande vår då vi har möjlighet att ta emot fler patienter eftersom intresset för våra tjänster ökar successivt. Vi är otroligt stolta över att 98,3%*) av våra patienter rekommenderar oss vidare till andra - det tar vi som ett mycket gott betyg!

Läs hela pressmeddelandet från S2Medical genom att klicka här.

Johan Thorfinn, plastikkirurg

*) av 515 tillfrågade personer som varit patienter på Plastikakademin så har 506 (98,3%) svarat ja på frågan "Skulle du rekommendera Plastikakademin till en bekant?" (2019-01-27)